Él még az O-350!

 

A bajai motorcsónaksport legnagyobb hagyományokkal rendelkező géposztálya - a Forma 500 mellett - az O-350. Legfényesebb sikerünk is ehhez fűződik, Pfeil Zoltán 1996-os világbajnoki címével. Viszont amióta ő, majd '99-ben Kovács László is elhagyta ezt a kategóriát, nem indult benne senki bajai színekben. Így volt ez egészen 2002-ig, amikor az örömteli előzetes hírekből megtudhattuk: két új versenyző, Balogh István és Pintér Krisztián is behasal a papucsba. Sajnos Krisztiánnak, aki jelenleg két egyetemen is tanulmányait végzi, idő és pénz híján le kellett mondania arról, hogy az idén rajthoz állhasson.

Viszont Balogh István és csapata elkezdhette az idei versenyévadot, még ha terveikkel ellentétben nem is lett olyan mozgalmas ez a "tanulóév". Mint a bajaiak nem egy versenyzőjét, Balogh Istvánt is Sarkadi Sándor ismertette meg annak idején a sportág szépségeivel, ő vezette be annak alapjaiba.

A szezon eleji edzőtáborra rengeteg munka árán össze is állt a felszerelés: Kovács László Marschalek-hajóját vették meg (melynek részleteit most is törlesztik...), rajta a sok vihart és sikert megért '"jó öreg" 1984-es König-motorral. Ezzel indult Balogh az országos bajnokság első fordulóján, egyben élete első versenyén Ercsiben. És bár itt második helyezést sikerült elérnie, hosszú kényszerszünet következett, hisz a magyar bajnokságot ebben a kategóriában a kis létszámú mezőny miatt a Motorcsónak Szövetség utólag törölte.

Maradtak tehát a határainkon túli versenyek. A szeptember végi varsói EB-re elegendő pénz és rutin híján nem jutottak el, de szerencsére Pozsonyban 27-28-án nemzetközi versenyt rendeztek. Itt Balogh István a mögött a német Pfennig mögött lett második, aki Rossi-motorjával és sokéves tapasztalatával a kategória egyik legerősebb versenyzőjének számít.

Balogh jövőre szeretne majd minél több olyan nemzetközi versenyen tapasztalatot szerezni, melyek a környező országokban kerülnek megrendezésre. Abban csak reménykedhet, hogy az egyetlen tervezett hazai O-350-es nemzetközi verseny mellett lesz országos bajnoksága is a kategóriának. Az EB és a vb helyszínéről majd csak december táján dönt az UIM, a Nemzetközi Motorcsónak Szövetség, de hogy azokon majd eséllyel indulhasson, rutinra és főleg sokkal több pénzre lesz szüksége. Reméli, hogy a sikerek meghozzák majd a támogatókat is ahhoz, hogy egy ütőképes új motort vásárolhasson.

A 16-os rajtszámú Balogh-csapat mögött is nagy tapasztalatú segítők állnak: két szerelője apa és fia, Kovács József és Gábor, a technikai felkészítést Tubákos Iván vezeti. A hajóépítési munkákban Dósa György és Orbán László, a festésben Lugosi Attila és Zick István voltak segítségükre. A 2002-es pénzügyi hozzájárulásért szeretne a csapat köszönetet mondani a Bács-Komplex Kft.-nek, a Profil Bt.-nek, a Müller Reklámirodának és a Nikkel Kft.-nek, akik Istvánon keresztül a bajai motorcsónaksportot is támogatják, remélhetőleg a következő évadban is.

 


Vissza a 2002-es versenyekhez