Bálint Gábor

 

Már 1980 óta a sportág szerelmese volt: először csak nézőként, majd hajót cipelő-törölgető segítőként, végül Tubákos Iván szerelőjeként. És innen már számára sem volt megállás...
1985-ben kipróbálhatott egy hajót az O-350-es kategóriában, 1986-tól pedig átpártolt az 500-asok közé, ahol '87-ben beindult a Forma-típusú Európa-bajnokság. 1991-92-ben két kategóriában is indult: O-500-ban és O-700-ban.
Az első hat évben Sárközi István, Ispánovity Mihály, Vince Aurél és Kovács Attila voltak a szerelői, az utolsó két évben pedig Tubákos Iván és Török István.

Eredményei:

  • 1991, O-500-as vb., Brandenburg: 2.hely
  • 1991, O-700-as vb., Szeged: 5. hely
  • 1992, Forma 500-as Eb. 5. hely
  • A különböző nemzetközi versenyek első hat helyezettje közé 12-szer került
  • A magyar bajnokságokban 2-3. helyezései voltak.

"Búcsúversenye" - bár nem annak indult - az 1992-es borettói lett, ahol hajója ezernyi darabra törött, motorja is használhatatlanná vált. A legszerencsésebben, kisebb sérülésekkel ugyan még mindig ő úszta meg a versenyt, a teljes anyagi csőd állapotából azonban már nem volt visszatérés. Bálint Gábor, akit sokan csak Volentér utódaként tartottak számon, ma újra csak a partról szerelmese a sportágnak...

bg.jpg (25119 bytes)

bgcsapat.jpg (53687 bytes)
Szerel a Bálint-team


Vissza a motorcsónak-történeti kezdőoldalra