2. És az 1997-es idényindítás:

A naiv sportrajongó azt gondolná, egy világbajnoknak könnyű. Mert kinek az, ha neki nem? Hisz mindenki a legjobbat akarja támogatni. Valósággal ostrom alá veszik őt a szponzorok mindenhonnan. Vagy mégsem? Úgy tűnik, ebben a sportágban nem egészen. Még szerencse, hogy néhány igazán elszánt, lelkes helyi támogató Pfeil Zoltán mögé állt a nehéz helyzetben.
Tehát jöttek a vágyak, tervek: továbblépni!

Hová léphet tovább a világ legjobbja? Természetesen egy új kategória meghódítására indulna. Pfeil Forma-500-as felszerelést vesz. Segíti benne a Rittgasser és Müller cég, és színre lép egy újabb főszponzor is, a GB Ganz. De a MÁS-Baja Kft. és a Weiner Optika is sokat áldoznak rá. Külön köszönet a "Vízen az egészségért" alapítványnak, ahonnan Bajai István szakosztályvezető jóvoltából érkezett az anyagi segítség.

A Forma-500-as Európa-bajnokság végső sorrendje hat európai verseny részeredményeiből áll össze. Az egyes viadalok is pénzdíjasak. Vagyis ez a fajta versenyzés elvileg nem veszteséges. Mondom elvileg. Mert mint technikai sport mindig kemény kiadásokat jelent. Ja, és csak akkor fizet, ha valaki eljut a versenyekre, és ott eredményeket tud elérni. A magyar versenyzők közül az utóbbi években Havas Attila és Kertes Krisztián erre a bizonyíték.
Egészen más fajta hajó, új versenyzési technika, új műszaki háttér. A siker nem is jöhet mindjárt. Gyakorolni kellene, minél több versenyen, "élesben".
Pfeil először június 7-én, a szegedi országos bajnoki fordulón "kóstolgatná" az új stílust. Óvatosan teszi ezt, a mezőny szélén haladva, amikor egyszer csak a nyakába zuhan hajóstól a kategóriában szintén újonc Bodor Péter, akit Kertes "röptetett fel". Az eredmény: három törött hajó. Kertesé javítható, Bodornak "van másik", Pfeilé reménytelen. A vállzúzódás pár hét alatt begyógyul, a hajó sajnos nem. A javítás költségeit vállalja a "jótündér", de ezzel a munkával már sajnos nem birkózhat meg a csodatévő bajai hajóács, Dósa Gyuri. Pesten meg Luca székénél is lassabban, több hónap alatt születik a "csoda". Közben verseny versenyre múlik. És itt lenne a nagy lehetőség: Forma 500-as futam Magyarországon, Gyékényesen! Pfeil közelébe se megy a versenyhelyszínnek - minek fájdítsa a szívét? Mellesleg a 350-es motor is üzemképtelen: Szegeden és az olaszországi Eb-n se tudták "szóra bírni".
A váci országos bajnoki fordulót, és vele az újabb lehetőséget elmossa az áradó Duna.
És íme, itt az augusztus, és Pfeil jóformán ki se próbálhatta az új felszerelést, nemhogy gyakorlatra tett volna szert.
Hogy mégis mikor? Talán már augusztus 9-10-én Komarnoban. Talán a hónap végén valamelyik olaszországi Forma-500-as versenyen. És rögtön a következő, első szeptemberi hétvégén már jön is az O-700-as Eb Greinben ( mert az új katamarán 700-as motorral is versenyképes - lenne ). Bár lesz még egy fordulója az országos bajnokságnak is Dunaújvárosban valamikor szeptember végén, de az O-350-es és O-700-as felszerelések addigra már útban lesznek hajóval a floridai vb felé. A két bajai versenyző kijutását igen nagylelkűen segíti a már említetteken túl egy Floridába szakadt bajai polgár, Balázs Zoltán. Nélküle halvány remény sem lenne részt venni az idei világbajnokságon.
Mert sok nagy verseny csak álom maradna, ha nem állna a tavalyi év világbajnoka mögött a támogatók ilyen nagyszerű csapata. Ők a mostani szerencsétlen helyzeten túl a sportág jövőjére, a későbbi sikerekre tekintenek, amikor bíznak Pfeil Zoltánban. Mert további áldozatkészségük nélkül nem is lenne lehetősége bizonyítani. Köszönet érte!


Kovács László Forma-3-as álmai pénz híján már réges-rég szétfoszlottak. Maradt egy új 350-es motor reménye. A MOFA, a PIG-TECHN, a Shell, a Hungária Biztosító és az Axiál összefogásával a reményből valóság lesz. Amíg az új Königet kezelésbe veszi a tuningmester, Pekári Miklós, Kovács a '84-es évjáratú régi motorral (attól tartok, ez már magában egy Guiness-rekord lenne, ha valaki venné a fáradságot, és utánanézne a motorok korának...) két rangos nemzetközi versenyt is megnyer az idény elején: május 10-11-én a szlovákiai Senecben és egy hétre rá a németországi Heilbronnban. Mindkét helyen o kapja a különdíjat is: Senecben mint a verseny leggyorsabb résztvevője, a német város különdíja pedig mindhárom futam abszolút győztesének szól.
Aztán az első hazai versenyen, Szegeden beteljesedik a bajaiak sorsa: Pfeil O-350-es és O-500-as balsikerét Kovács kudarca is tetézi - már az első futamban felmondja a szolgálatot az új motor. Hosszú fejtörés, éjjeleken át tartó szerelés, kísérletezés. Végül kiderül, a fiúk túlságosan jóhiszeműek voltak a nyugat-berlini vásárláskor: a vadonatúj motornak komoly konstrukciós hibája van! A brodenbachi versenyről Lacinak pénz hiányában kell lemondania.
De az olaszországi San Nazzaroban, az Eb-n már az új Königgel rajtol, és mindketten becsülettel küzdenek és helytállnak: Kovács László a dobogó harmadik helyére állhatott fel! Jól jött ez az eredmény a bajai klubnak a tavalyi világbajnok Pfeil teljes sikertelenségét ellensúlyozandó.
Aztán egy második hely a gyékényesi országos bajnoki fordulón - mivel az új motor az edzésen újra megnémul, hát megint a régivel.
És a továbbiak ? Úgy tűnik, a floridai vb-ig kényszerpihenő. Nem lehet kockára tenni az egyetlen felszerelést "holmi" nemzetközi versenyeken, csak a rutinszerzés kedvéért. Amerika ugyanis nagyon mesze van, és ha már odáig eljutnak, szeretnének eredményesen hazatérni !


Bizonyára nem a motorcsónaksport az egyetlen olyan sportág ma Magyarországon, melynek tehetséges versenyzői azért nem tudnak újra meg újra bizonyítani, mert néha el sem jutnak a versenyekre. A helyzet abszurd, és nagyon szomorú.
És a rajongók ilyenkor újra elkeserednek. De nem adják fel. MÉG NEM...
Mert csodák, ugye, vannak?


Vissza: Motorcsónak főoldal - Tovább: Komarno