Pfeil: újabb peches verseny - Havas újra "csak" a világ második legjobbja
O-700-as motorcsónak világbajnokság Lengyelországban, Rogoznóban, 1998. szeptember 5-6.

(Beszélgetés Pfeil Zoltánnal)

- Úgy tudom, ez a verseny eredetileg nem is volt benne a versenynaptáradban…
- Csak a legutóbbi auronzói Forma-500-as kudarc után született meg bennem az elhatározás, hogy itt is rajthoz állok. Az igazat megvallva "besokalltam" a folyamatos kudarcoktól, és úgy éreztem, feltétlenül sikerélményre, újabb bizonyítási lehetőségre van szükségem - nekem és persze a szponzoroknak is. De sajnos csak arról bizonyosodhattam meg, hogy ez a versenyévad nem tartozik a legszerencsésebbek közé számomra - és akkor még enyhén fogalmaztam.
- De ezek szerint a technikai feltételek legalább adottak voltak, hogy a 700 köbcentisek között is versenyezhess.
- Na azért ez se ment ilyen egyszerűen… Csütörtökön reggel még nem tudtam, hogy este el tudunk-e indulni Lengyelországba, ugyanis a megrendelt dugattyúim nem érkeztek meg időben. Aztán délelőtt irány Budapest az alkatrészekért, éjjel meg indulás Rogoznóba Bajáról. Szerelőket is csak pár nappal a verseny előtt sikerült beszerveznem, ugyanis a megszokott csapat most nem tudott eljönni velem. Egy versenyzőtársam, a váci Bodor Péter és egy kollégám segített.
- De ez - ha jól sejtem - csak a nehézségek kezdete volt. Mi történt a versenyen?
- Az első futamot rögtön ki is kellett hagynom, mert a motorom főtengelye már a bemelegítésnél eltörött. A második és a harmadik futamban végig gyertyaproblémákkal és vezérlési hibával küszködve mentem, így mindkétszer csak ötödik tudtam lenni. Aztán végre úgy tűnt, minden összejött az utolsó futamra, hisz a második helyen mentem. A negyedik körben azonban a bójánál egyszerűen megpördültem, ami a menetszabályok megsértését jelenti, és kizárással jár. Így a két értékelhető futamom az összesítésben csak egy hetedik helyhez volt elég.
- És Havas Attila második helye?
- A lengyel Hareza egyszerűen utolérhetetlen volt. A többiek csak egymással versenghettek - jócskán lemaradva mögötte. Attila első rajtja nagyon rosszul sikerült: utolsó helyről kellett indulnia (mivel a kötelező edzésen nem tudott vízre menni), és a mellette haladó Taranda tévedésből (nem emlékezett az első kör eltérő pályaívére) kiterelte őt a pálya szélére, így csak ötödik helyre tudott befutni. Aztán Hareza mögött kétszer második lett, egyszer meg harmadik.
- Nagyon elkeserít a sorozatos kudarc?
- Mit mondjak, jó lenne már dobogón állni…


A verseny végeredménye:
Európa-bajnok: Tadeusz Hareza (Lengyelország)
2. hely: Havas Attila (Magyarország)
3. hely: Kertes Krisztián (Ausztria)


Havas itt is "csak" második...

A szerelés fáradhatatlan bajnokai: a Pfeil-csapat

Tovább: Pozsony / Vissza: Motorcsónak kezdőoldal?