Segítők a háttérben

Akit méltatlanul, de rendszeresen "itthon felejtettek": Dósa György hajóács

 

Asztalosként már 1971-től 1983-ig is szívvel-lélekkel foltozta az evezősök "vízi járműveit". 1980 után aztán a versenyhajók világa igazi kihívást jelentett számára. A ripityára törött, lyukas, halálra ítélt hajókkal is csodákat tudott művelni. Táskányi "hordozható műhelyével " örökmozgó része volt a depók világának: önzetlenül segített mindenkinek, akinek csak szüksége volt munkájára, akármelyik klub vagy ország versenyzője legyen is. Hosszú órákig, néha hajnalig is gyalult-kopácsolt, hogy a következő futamra menetkész legyen a hajó. Még azt sem vette zokon, hogy nemegyszer a versenyhelyszínekre tartva félúton jött rá a bajai csapat, hogy valakit véletlenül otthon felejtettek... Amióta nincs Bajának papuccsal induló versenyzője - merthogy a katamarán-testeket már speciális műanyagból készítik -, már csak nosztalgiázik...

Tubákos Dósának magyaráz Szegeden

dosa.jpg (38999 bytes)

pekari.jpg (45659 bytes) A világ minden bizonnyal legszerényebb tuningmestere: Pekári Miklós

 

A motorok halk szavú "nagy mágusa" már 1962 óta elismert szakembere a gokart világának, de segítette a gyorsasági és cross-motorosokat is. Aztán csaknem 15 éve átcsábították a motorcsónaksportba is. Hatalmas szaktudásával, apró trükkjeivel plusz lóerőket varázsol a motorokba, másodperceket képes javítani a Königek körátlagán. Szöllősi Zsigmond után ő vette kezelésbe Volentér László motorjait, és azóta is meghatározó szerepe van a bajai versenyzők szép sikereiben. A székesfehérvári Ikarusz-gyárból ment nyugdíjba, jelenleg a Műszaki Egyetem tanműhelyében dolgozik, és érdi otthonában bűvöli a sportmotorokat. Ötleteket adni még most is rendszeresen kilátogat a hazai motorcsónakversenyekre.

 

A "Mester", amint épp Tubákos motorján "alkot"


Vissza a motorcsónak-történeti kezdőoldalra