Tubákos Iván

19 évesen lett Sarkadi Sándor szerelője, és az ő felszerelésével tette meg az első próbaköröket a Türr-emlékmű előtt.
1984-ben vívta élete első versenyét az O-350-es kategóriában. Hétéves versenyzői pályafutása alatt 22-szer került a nemzetközi versenyek első 6 helyezettje közé. Két életveszélyesen nagy bukása - Nyugat-Berlinben és itt Baján - sem tudta elvenni versenyzői kedvét és bátorságát. Évekig legendaként mesélték csapattagjai a történetet, hogy amikor több órás eszméletlenség után magához tért a berlini kórházban, ezek voltak az első szavai: "Hallottátok, hogy szólt motor?" Másnap már társai által támogatva látogatta végig a König-motorüzemet...
1987-ben a kategória országos bajnoka lett, de többször volt annak 2. és3. helyezettje is.

Legszebben csillogó érmei:

  • 1990: vb. 3. hely (München)
  • 1987: vb. 6. hely (Szeged)
  • Eb. 4-5-6. helyek: 1990 Hamburg, 1987 Hamburg, 1988 Grein

Szerelői Zombola Gábor és Orbán László voltak, de egy ideig Bálint Gábor is segített neki, amíg maga is el nem kezdett versenyezni. Sokat köszönhetett még az őt elindító Sarkadi Sándornak és Volentér Lászlónak, akit mindig is "mestereként" emlegetett.

ti.jpg (18529 bytes)

1990-ben jelentette be, hogy abbahagyja a versenyzést. De a sportág igazi megszállottjaként még hosszú évekig volt elszakíthatatlan a depók világától: előbb Bálint Gábor szerelője volt (megfordult tehát a régebbi szereposztás...), azután Kovács László sikerein dolgozott 2000-ig. Máig is önzetlenül adja át sokéves versenyzői-szerelői tapasztalatait, és hacsak teheti, minden hazai versenyhelyszínen ott izgul a sportág mai képviselőiért.

ticsapat.jpg (44474 bytes)
Berántás Török-módra


Vissza a motorcsónak-történeti kezdőoldalra